2018. augusztus 1., szerda

Szedres cupcake




















Hozzávalók:(ebből a mennyiségből nekem 12 db-os muffinformával  + 5 db kis szilikonos kuglófformácskával lett)

95 g simaliszt
42 g kakaópor
3/4 teáskanál sütőpor
fél teáskanál szódabikarbóna
1/4 teáskanál só

2 tojás
100 g barnacukor
100 g kristálycukor
80 ml olaj
2 teáskanál vaníliapaszta  (vagy vaníliaaroma)
120 ml joghurt

Krém:
60 g tojásfehérje
106 g kristálycukor
180 g teavaj
ízlés szerint pár evőkanál savanykás szederlekvár

A muffinformába belerakjuk a papírkapszlikat.
A sütőt bekapcsoljuk 170 fokra.
A muffinokhoz a lisztet, kakaóport, sütőport, szódabikarbónát, sót egy tálban szárazon összekeverjük.
Egy másik tálban kézi habverővel összekeverjük az egész tojásokat a kétféle cukorral, olajjal, vaníliapasztával (vagy vaníliaaroma)ésa joghurttal. Azután a száraz hozzávalókat összekeverjük a tojásos masszával. A kapszlikat félig megtöltjük a masszával, a maradék masszát kis szilikonos kuglófformákban osztottam el. Az előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük (tűpróbával ellenőrizzük, meg e sült).
A krémhez a tojásfehérjét hozzáadtam  a kristálycukrot (nem kell verni, csak kézi habverővel kevergetni) és gőz fölött kevergetjük amíg a cukor el nem olvad  és a massza  eléri a 71 fokot. Ekkor a robotgép táljába öntöm és a legnagyobb fokozaton elkezdem verni (kb. 6-7 perc) majd kicsit lejjebb véve kis adagokban hozzákeverem a puha (de nem olvadt) teavajat, minden daraka után jól elkeverve. Mikor az összes vaj belekerült, újra kapcsolhatjuk nagyobb fokozatra (nemkell megijedni, ha először nem lesz szép sima a krém, csak tovább kell keverni, végül eléri a szép, krémes állagot. Utána ízlés szerint szederlekvárt kevertem hozzá kevesenként.
A kihűlt muffinokat a krémmel díszítettem, tetejükre egy-egy szem szedret tettem. A minikuglófoknak a közepükbe nyomtam a krémből, és azokra is került szeder (azokat nem fotóztam, mert azok fogytak el először). Hűtőben lehűtjük, de fogyasztás előtt pár percet hagyjuk szobahőmérsékleten, hogy a vajas krém kicsit megpuhuljon.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése