2018. október 28., vasárnap

Mákos-citromos süti mascarpones-túrós krémmel


















Hozzávalók: (35 x 27 cm-es tepsi)
---   A tésztához:
2 tojás
15 dkg kristálycukor
fél csomag vaníliáscukor
12 dkg rétesliszt
12 dkg simaliszt
4 dkg darált mák
9 g sütőpor
fél citrom reszelt héja
240 ml tej
80 ml olaj
70 ml frissen facsart citromlé

---    A krémhez:
25 dkg mascarpone
2,5 dl tejszín (33%-os)
50 dkg túró
9 dkg porcukor

+ díszítéshez reszelt citromhéj

A tésztához a kétféle lisztet, mákot, sütőport egy tálban összekevertem.
A tojásokat a cukorral habosra kevertem. Belereszeltem a fél citrom héját. Azután lassan adagolva hozzákevertem az olajat, tejet, a lisztes keveréket, majd a citromlevet is. Egy sütőpapírral kibélelt tepsibe simítottam és 180 fokos előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem. Hagytam teljesen kihűlni.
A krémhez a tejszínt habbá vertem. A mascarponet, túrót és a porcukrot kikevertem, majd hozzákevertem a felvert tejszínhabot is. A krémet egy sima csővel ellátott nyomózsákba tettem és a süti tetejére kis halmocskákat nyomtam. Tetejére reszeltem ízesítésnek citromhéjat.  Hűtőben hagytam állni pár órát, utána szeleteltem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése