2018. október 27., szombat

Nutellás - vaníliás panna cotta




















Hozzávalók:
--- A nutellás réteghez:
2,5 dl tejszín (33%-os)
2 dl zsíros tej
2 evőkanál kristálycukor
10 dkg nutella
3 lap zselatin (Dr.Oetker)

--- A vaníliás réteghez:
6 dl tejszín (33%-os)
2 dl zsíros tej
10 dkg fehér csoki
1 evőkanál kristálycukor
2 teáskanál vaníliapaszta
4 lap zselatin

A nutellás panna cottához felmelegítettem a tejszínt a tejjel (nem szabad felforralni). Közben a zselatinlapokat hideg vízbe áztattam. A meleg tejszínes keverékbe beletettem a cukrot és a nutellát, hagytam elolvadni. Azután levettem a tűzről, beletettem a kinyomkodott zselatinlapokat, kevergettem amíg elolvad a zselatin. Azután poharakba adagoltam (6 db pohárba - amiket ferdén  egy muffinsütő mélyedéseibe állítottam, úgy töltöttem meg). Hűtőbe tettem a tepsivel együtt dermedni (kb. 4-5 óra).
Amikor már jól megszilárdult, elkészítettem a vaníliás réteget:
A tejszínt ehhez is a tejjel, cukorral melegedni tettem. A zselatinlapokat itt is hideg vízbe áztattam. Amikor már meleg a tejszín, hozzáadtam a darabokra tördelt csokit, a vaníliapasztát. Levettem a tűzről, hozzákevertem a kinyomkodott zselatinlapokat, elolvasztottam benne. Kevergetve hagytam kihűlni, majd nagyon óvatosan és lassan, vékony sugárban a megdermedt nutellás panna cottákra öntöttem (már a poharakat a muffinsütőről leszedve és egy tálcára sorakoztatva). Betettem a hűtőbe ezt is dermedni (egy éjszakát hagytam).
Mikor szépen megdermedt, reszelt csokival és pár szem vagdalt törökmogyoróval megszórtam a tetejét.






2 megjegyzés: