2018. november 19., hétfő

Sertésszűz (ringló)szilvamártással




















Hozzávalók:
sertésszűz (nálam 2 db)
baconszalonna szeletek (kb. 20 dkg)
só, bors
kevés olaj

A mártáshoz:
kb. fél kg (ringló)szilva
egy kisebb salottahagyma
1  gerezd fokhagyma
csipetnyi őrölt szegfűszeg
kevés csili
őrölt bors (citromos borsot használtam)
só ízlés szerint
ízlés szerint cukor (barnacukrot használtam)
kevés víz
olaj

A mártáshoz a felkockázott hagymát kevés olajon üvegesre pároltam. Azután hozzáadtam a kockákra vágott ringlószilvát, felaprított fokhagymát, megszórtam barnacukorral, pár percet kevergetve hagytam karamellizálódni a cukrot, majd felöntöttem kevés vízzel, picit megsóztam, ízesítettem csipetnyi őrölt szegfűszeggel, csilivel, borssal. Hagytam puhára főni, majd botmixerrel pürésítettem, ha kell, utánaízesítem.
A sütőt bekapcsoltam 170 fokra. A  sertésszüzet kb. kétujjnyi szeletekre vágtam. A medailonokat körbetekertem baconszalonnával (némelyik baconszeletet ketté is vágtam), fogpiszkálóval rögzítettem. Sóztam, borsoztam. Kevés felhevített olajon mindkét oldalukon megpirítottam. Kiszedtem egy kisebb tepsibe, alufóliával letakartam és betettem az előmelegített sütőbe 10-15 percre.
A kész medailonokat sült krumplival és a szilvamártással tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése