2018. november 18., vasárnap

Tejszínes fokhagymakrémleves


















Hozzávalók:
7 db kisebb krumpli
1 kicsi hagyma
1 kisebb sárgarépa
6-8 gerezd fokhagyma (ízlés szerint)
fél db csirke leveskocka
7 dl víz
1,5 dl tejszín
só, bors
olaj

+ tálaláshoz:
olajon pirított fokhagymaszeletkék
snidling
pirított bagettszeletek

A megtisztított hagymát kockákra vágtam. A krumplit és a sárgarépát is meghámoztam, felkockáztam. A fokhagymát megpucoltam, felszeleteltem.
A hagymát kevés olajon üvegesre pároltam, azután hozzáaadtam a krumplit, sárgarépát és a fokhagymát, azokat is hagytamegy kis ideig párolódni (kevergetve). Amikor a fokhagyma már illatozni kezdett, felöntöttem vízzel, belemorzsoltam egy fél leveskockát, hagytam felforrni, sóztam, borsoztam,majd kis lángon főztem kb. 20-25 percet. Ekkor botmixerrel pürésítettem, visszatettem a tűzre, beleöntöttem a tejszínt, hagytam felmelegedni.
Közben pár gerezd fokhagymát vékony szeletekre vágtam, és nagyon kevés olajon világosra pirítottam (vigyázni kell, nehogy nagyon megbarnuljon,mert keserű lesz). Kiszedtem egy papírtörlőre.
A maradék olajhoz öntöttem még egy keveset, és mikor elég meleg volt már, megpirítottam benne a szeletekre vágott bagettet.
Tálalásnál a levest  pirított fokhagymaszeletekkel és apróra vágott snidlinggel szórtam meg. Pirított bagettszeleteket adtam mellé.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése