2018. november 23., péntek

Pácolt ketchupos-mézes sertéstarja alacsony hőfokon sütve


















Hozzávalók:
kb. 1,5 kg csont nélküli sertéstarja


A páchoz:
10 evőkanál csípös ketchup
2 evőkanál olaj
3 evőkanál szójaszósz
1 nagy hagyma apró kockákra vágva
8 duci gerezd zúzott fokhagyma
1 teáskanál méz
frissen őrölt bors
ízlés szerint őrölt csilipaprika

A megmosott, szárazra törölt húst vastagabb szeletekre vágtam (klopfolni nem kell). A szeletek mindkét oldalát megsóztam.
A pác  hozzávalóit botmixerrel összezúztam-összekevertem.
A hússzeleteket megkentem a páccal és rétegezve egy tálba raktam. A maradék pácot a tetejére öntöttem. Folpack fóliával letakartam és hagytam hűtőben pácolódni egész éjszakát.
Másnap a sütőt 120 fokra előmelegítettem, a húsokat egy mélyebb tepsire raktam, alufóliávat letakartam és az előmelegített sütőbe toltam. 2 órát sütöttem így, majd az alufóliát levettem róla, a sütőt 200 fokra kapcsoltam és úgy sütöttem tovább még kb 1 órát, de közben (kb.30 perc után) a hússzeleteket megforgattam, hogy a másik oldaluk is szép pirosra süljön.
Most krumplipürével és joghurtöntetes salátával tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése