2019. január 29., kedd

Krumplis nudli


















Most kicsit nagyobbakra csináltam, mert sült kacsacombok mellé készült köretnek, mellé még párolt lilakáposzta.

Hozzávalók:(a képen dupla adagnyi van)
60 dkg héjában főtt krumpli, előző nap főztem meg (60 dkg már tisztán mérve, hámozás után)
1 kisebb tojás
17 dkg simaliszt


A hideg főtt krumplit meghámoztam. Apró lyukú reszelőn lereszeltem. A tojást villával felvertem, hozzáadtam a lereszelt krumplihoz, majd a liszttel és sóval összegyúrtam. Ha nagyon ragad, lehet még kevés lisztet hozzáadni (én már nem tettem hozzá, csak a táblát liszteztem). Lisztezett gyúrótáblán a tésztából adagokban "hurkákat" sodortam, azokat tetszés szerinti méretűre vagdaltam, ezeket a darabokat még kissé megformáztam (én most nagyobbakra csináltam, mert kacsacombok köretének készült). Közben egy nagyobb fazékban sós vizet tettem forrni. Mikor már gyöngyözve forrt, lassan beleraktam a nudlikat (több adagban főztem ki) és amikor feljöttek a víz tetejére, kb. fél perc után kiszedtem enyhén leöblítettem hideg vízzel, jól lecsepegtettem, pár csepp olajjal meglocsoltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése