2019. május 18., szombat

Epres tiramisu pohárban

























Hozzávalók: (8 pohárhoz)
50 dkg eper
4  dkg porcukor
1 teáskanál citromlé

20 dkg görög joghurt
35 dkg mascarpone
3 evőkanál tojáslikőr
kb. 4 dkg porcukor (vagy ízlés szerint)
1 csomag vaníliáscukor
1 mokkáskanál vaníliapaszta
2,5 dl tejszín (33%-os)

+ babapiskóta (kb. 20-25 dkg)
+ díszítéshez párszem eper, mentalevélkék

A megmosott, lecsepegtetett eper felét a 4 dkg porcukorral és a citromlével botmixerrel pürésítettem. A maradék epret kis darabokra vágtam és elkevertem az eperpürében.

A mascarponet a joghurttal, porcukorral kikevertem, hozzáadtam a tojáslikőrt, vaníliáscukrot, vaníliapasztát.
A tejszínt habbá vertem és a mascarpones krémhez forgattam.

A babapiskótákat félbevágtam. A pohár aljába tettem az epres masszába mártott babapiskótát, egy keveset még csorgattam rá a darabos eperpépből, erre jött a mascarpones krém, újra eperpépbe mártott piskóta és egy kevés darabos eperpép még rácsorgatva, mascarpones krém... így rétegezve tovább. A tetején levő mascarpones krémre még kevés eperpép került. Beraktam egy éjszakára a hűtőbe. Másnap friss eperrel és mentalevekkel díszítettem.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése