2019. május 14., kedd

Gombás sertéstokány


















Hozzávalók:
1,2  kg sertéslapocka
2 nagy hagyma
40 dkg barna csiperke gomba (barna champignon)
20 dkg füstölt szalonna
3-4 dl tejföl
2 evőkanál simaliszt
1-2 evőkanál paradicsomsűrítmény
1 db  paprika
2-3 teáskanál őrölt pirospaprika
só, őrölt bors

A húst és a szalonnát csíkokra, a hagymát kockákra vágtam.
A gombát felszeleteltem.
A szalonnát kissé megpirítottam, hozzáadtam a hagymát, üvegesre pároltam. Rádobtam a húst, azzal is pirítottam, sóztam, borsoztam, majd hozzáadtam a paradicsomsűrítményt, gombát és a félbevágott zöldpaprikát, megszórtam őrölt pirospaprikával. Az egészet puhára pároltam (ha kell, felöntöttem kevés vízzel).
A tejfölben elkevertem a lisztet. Amikor már a hús megpuhult, a megfőtt zöldpaprikát kidobtam belőle, a lisztes-tejfölös keverékhez tettem a hús szaftjából, hogy a hőt kicsit kiegyenlítsem, majdaz egészet a húsra öntöttem, kb. 5 percet kevergetve kicsit összefőztem, végül utánaízesítettem még ha kellett. Nokedlivel tálaltam.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése