2020. július 26., vasárnap

Pudingporos almás pite



















Hozzávalók:
- A tésztához:
45 dkg simaliszt
1 csomag sütőpor
15 dkg porcukor
1 citrom reszelt héja
25 dkg margarín
2 tojás
szükség szerint 1-2 teáskanál tejföl

- Töltelék:
1,5 kg alma (tisztán mérve)
3-5 evőkanál porcukor (vagy ízlés szerint- az almától függően)
3 evőkanál citromlé (ízlés szerint)
5 enyhén púpozott evőkanál vaníliás pudingpor
ízlés szerint őrölt fahéj
ízlés szerint rumba áztatott mazsola (elhagyható)


+
kb. 1 marék zsemlemorzsa a töltelék alá
1 tojás a tetejét lekenni
kb. 2 marék dió durvára vagdalva
fahéjas porcukor a díszítéshez

A tepsit kikentemmargarinnal és kiszórtam liszttel.
A diót durvára vagdaltam, félre tettem.
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, fóliába csomagolva hűtőbe tettem pihenni, amíg elkészül a töltelék.
Az almát meghámoztam, lereszeltem. Hozzákevertem a citromlevet, cukrot, pudingport és a fahéjat.
A sütőt bekapcsoltam 200 fokra.
A tészta felét tepsi méretűre kinyújtottam. Belehelyeztem a kikent, kilisztezett tepsibe. Rászórtam zsemlemorzsát, majd óvatosan elosztottam rajta az almás tölteléket. Kinyújtottam a másik tésztát is és befedtem vele az almás tölteléket. Villával megszurkáltam, lekentem villával felvert tojással, majd megszórtam vagdalt dióval. Betettem az előmelegített sütőbe és kb. 40 perc alatt megsütöttem. Hagytam teljesen kihűlni, utána szeleteltem. Fahéjas porcukorral megszórva kínáltam.
A recept ötlete innen, kicsi módosítással.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése