2021. július 28., szerda

Bazsalikomos panna cotta eperzselével

 














Hozzávalók: (6 pohárhoz)

7 dl tejszín

1 dl zsíros tej

fél citrom reszelt héja

12-13 g bazsalikomlevél (nálam fahéj aromájú bazsalikom) 

10 dkg kristálycukor

1 mokkáskanál Dr.Oetker vaníliaaroma

4 lap zseelatin


Az eperzseléhez:

kb. 2 maréknyi (fagyasztott) eper

1 lapzselatin

ízlés szerint kristálycukor


A tejszínt, tejet, vaníliaaromát, reszelt citromhéjat és a bazsalikomleveleket botmixerrel turmixoltam. Egy vastag aljú lábasban melegedni tettem, hozzáadva a cukrot is. Amikor már jó meleg, de nem forr,  levettem, hagytam 5 percet állni, majd  sűrű szitán átszűrtem,egy kanállal jól kinyomkodtam a visszamaradt bazsalikomleveleket és ciromhéjraszeléket. A leszűrt keveréket visszaöntöttem a lábaskába, melegedni tettem újra. Nem kell forralni.

Közben a lapzselatinokat hideg vízbe áztattam. 

Mikor a keverék jó meleg, hozzáadtam a kinyomkodott zselatinlapokat, kevergetve hagytam elolvadni és kiadagoltam az előkészített poharakba. Folpack fóliával letakartam őket, hagytam kihűlni, azután beraktam a hűtőbe. Mikor megdermedt, elkészítettem az eperzselét.

Az epret (én még fagyosan) negyedekbe vágtam. Ízlés szerint cukrot adtam hozzá, pár evőkanál vizet és melegedni tettem. Közben 1 zselatinlapot hideg vízbe áztattam. Mikor az eper egyet rottyant, hozzáadtam a kinyomkodott zselatinlapot, hagytam elolvadni. Kevergetve kihűtöttem, és a poharak tetején óvatosan elosztottam. (Meg kell várni, amíg az epres massza kihűl,különben feloldja a már megdermedt bazsalikomos tejszínt.) Beraktam a hűtőbe masnapig dermedni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése