2021. július 30., péntek

Csilis édes-savanyú csirkemell

 











Hozzávalók: 

5 db csirkemell

só, frissen őrölt bors

1,5 evőknál simaliszt

1,5 evőkanál burgonyakeményítő

---

5 gerezd fokhagyma

2-3 cm gyömbér

4 evőkanál méz

6 evőkanál csípős ketchup

2 evőkanál szójaszósz

ízlésszerint csilipaprika

1  csésze víz

ízlés szerint lime lé (kb. 2-3 evőkanálnyi, vagy helyette tehetünk rizsecetet,ha nincs kéznél lime)

1 mokkáskanál burgonyakeményítő

olaj


Először megpucoltam a fokhagymát és a gyömbért, apróra vagdaltam mindkettőt.

A csirkemelleket megmostam, papírtörlővel leitattam a vizet róluk. Félbevágtam, hogy 2 vékonyabb szelet legyen belőlük. Sóztam,borsoztam, majd a burgonyakeményítővel elkevert lisztbe forgattam. Egy tefloserpenyőben kevés olajat hevítettem, és hirtelen megsütöttem mindkét oldalukon a melleket (kb.2 perc oldalanként,  vékonyszeletek, hamar megsülnek, nem nagyon jó túlsütni őket). Kiszedtem egy tányérra.

A visszamaradt olajhoz öntöttem még egy kevés olajat, rádobtam a fokhagymát és a gyömbért, ízlés szerint felkarikázott csilit, azután hozzáadtam a mézet, majd a ketchupot, szójaszószt, kevergetve hagytam kicsit besűrűsödni, felöntöttem a csésze vízzel, hagytam újra felforrni, hozzáadtam a lime levet, közben kevergettem .

1-2 evőkanál hideg vízben elkevertem 1 mokkáskanálnyi burgonyakeményítőt, ezzel besűrűsítettem a szószt,2-3 percet forralva (közben keverve). Ha kell, még utánaízasítettem. Visszaraktam a melleket, úgy, hogy először  mindkét oldalát belemártottam a szószba. Egyet rottyant, kész is.

Párolt rizzsel tálaltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése