2021. október 3., vasárnap

Csokis-diós sütemény

 









Hozzávalók: (28 x 35 cm-es tepsihez)

--- Diós tészta:

5 tojás fehérje

18 dkg porcukor

18 dkg margarín

15 dkg rétesliszt

18 dkg darált dió

1 mokkáskanál sütőpor


--- Tojássárgájás roppanós réteg:

5 tojás sárgája

18 dkg porcukor

1 csomag vaníliáscukor


--- Csokis-diós réteg a tetejére:

120 ml tej

17 dkg porcukor

1 csomag vaníliáscukor

12 dkg étcsoki

18 dkg darált dió

12 dkg margarín/vagy vaj

1-2 evőkanál rum


+ kb. 5 dkg darált dió a tetejére



A sütőt  bekapcsoltam 180 fokra.

A tojásfehérjét csipet sóval habbá vertem. A puha margarínt a porcukorral habosra kevertem, majd hozzákevertem a sütőprral és a liszttel elkevert diót is.Hozzáforgattam óvatosan a felvert tojáshabot. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam és az előmelegített sütőben kb. 20 - 25 percig sütöttem.

Közben a tojássárgákat a kétféle cukorral habosra kevertem. A sütőből kivett forró tésztalapra kentem, a sütőt 150 fokra állítottam és visszatettem tovább sülni (újból 20 percre).

A csokis-diós réteghez a tejet a kétféle cukorral összemelegítettem. Elkvertem benne a darált diót. Levettem a tűzről, majd hozzáadtam az apróra tördelt csokit és a kis kockákra vágott vajat. Addig kevergettem, amíg szép egynemű nem lett, a csoki és a vaj is szépen elolvadt benne. Ekkor hozzákevertem a rumot is. Ha már éppen csak langyos volt, rákentem a tojássárgás rétegre. Hagytam kicsit kihűlni, majd darált dióval megszórtam a tetejét.

Hűtőbe tettem egy éjszakára, majd másnap szeleteltem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése