2012. augusztus 29., szerda

Kínai csirkegolyó






















A recept innen, de én pici változtatásokkal készítettem.
Ide úgy írom le, ahogy én csináltam:

Hozzávalók:

1 kg csirkemell

A bundázáshoz:
8 ek burgonyakeményítő
6 ek liszt
1 ek olaj
1 tojás

hideg víz szükség szerint.

A mázhoz:
kristálycukor
víz
ketchup
kevés csiliszósz
kevés ecet (kb 1 tk - ízlés szerint)
sárgabaracklekvár
szezámmag.

- A csirkemellet NAGYON VÉKONY!!! csíkokra vágni, én picit megsóztam és jól összekevertem.
- A bundához a keményítőt és a lisztet összekeverni, hozzáadni az olajat, tojást és annyi vizet (az eredeti recept fél decit ír, de nekem az kevés volt), hogy sűrűbb, palacsintaszerű tésztát kapjunk, ízlés szerint sózzuk.
-  A mázhoz a kristálycukrot (nálam kb. 3 ek) kevés vízben felfözzük, hozzáadjuk a ketchupot, csiliszószt, ectet, baracklekvárt, szezámmagot.
-  A csirkehúsból kisebb golyókat formálunk (én vizes kézzel csináltam - 23 db lett) és egy tálcára rakosgattam. A golyókat először a tésztában megforgatjuk, utána még réteslisztben és felforrósított olajban kisütjük, majd a kész golyókat a mázban megforgatjuk. Én rizzsel és salátával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése