2013. január 24., csütörtök

Mustáros-ketchupos sertéscsíkok

















A recept eredetije innen, annyi külömbséggel, hogy nálam sertéskarajból készült, és worcesterszószt nem tettem bele, volt itthon viszont póréhagymám, így azt is belekarikáztam.

Hozzávalók:
1 kg sertéshús (az eredeti receptben sertéscomb, nálam most karaj, de készítettem már tarjából is)
3 evőkanál mustár
3 evőkanál ketchup (nálam csípős)
3 evőkanál szójaszósz
3 evőkanál worcesterszósz (nekem itt kimaradt mert nem volt itthon)
1 kávéskanál só
1 kávéskanál őrölt bors
1 kávéskanál szárított bazsalikom
3 evőkanál olaj
1 evőkanál burgonyakeményítő

+ póréhagyma.

A húst csíkokra vágjuk.
A póréhagyma kivételével a többi hozzávalót jól összekeverjük a húscsíkokkal, lefedve legalább 2 órán át hűtőben pihentetjük.
Egy teflonserpenyőben olajat hevítünk. A karikákra vágott póréhagymát hozzákeverjük a bepácolt húshoz,











és hirtelen megpirítjuk a serpenyőben (én kétszerre raktam a serpenyőbe, mert elég sok lett, először a felét pirítottam meg (keverni kell mert hajlamos leégni) utána lábasba raktam, majd a másik felét ugyanígy, és azt is a lábasba tettem. Kb. 2 dl forró vízzel felöntjük, és néha megkeverve puhára pároljuk.
Én rizzsel és ketchupos káposztasalátával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése