2014. április 19., szombat

Citromkrémes sütemény



















A krém alapjához Citromhab citromkrémjét vettem alapul, de kicsit változtattam a mennyiségeken, hogy sűrűbb legyen, mert féltem, hogy "ikrás" marad majd a krém, ha összekeverem a margarínnal.

Hozzávalók: - 2 rúdhoz:

A tésztalapokhoz: (2x)
4 tojás
4 evőkanál porcukor
4 evőkanál rétesliszt.

Krém:
3 tojás sárgája
80 ml citromlé
fél citrom reszelt héja
12 dkg porcuor
4 teáskanál kukoricakeményítő
5 dkg vaj

+ 25 dkg margarín (HERA)

- fehér csokimáz.

A tésztalapokhoz a fehérjéket a cukorral habbá verjük, hozzáadjuk a sárgájákat, végül beleforgatjuk a lisztet. Sütőpapíros tepsibe simítjuk, 200 fokon megsütjük. Ugyanígy még egy tésztalapot sütünk. Ha kihűlt, lehúzzuk róla a papírt, szélét egyenesre vágjuk, majd 4 "csíkra" felvágjuk (nekem 6,5 cm szélesek lettek).

A krémhez a sárgájákat, citromhéjat, citromlevet, cukrot és keményítőt lassú tűzön állandó keverés mellett besűrítjük. Levesszük a tűzről és belekeverjük az 5 dkg vajat. Hagyjuk kihűlni. (Én előző nap készítettem el.) Utána a margarínt habosra keverjük, kanalanként adagolva hozzákeverjük a kihűlt citromkrémet, mindig aaposan elkeverjük, nehogy ikrás maradjon. Ha kell, végül még porcukorral utánaízesítjük ----->> én még 3 evőkanál porcukrot kevertem hozzá.

A krémet 8 felé osztjuk.
Az egyik tésztacsíkot megkenjük a krém 1/8-ával, rá jön a másik tésztacsík, újra 1/8 krém,... így rakunk egymásra 4 tésztacsíkot, majd kívülről is bevonjuk a rudat (oldalait és a tetejét is).
Ugyanígy összerakjuk a másik rudat is.
Végül fehér csokimázzal bevonjuk, kevés étcsokival bespricceljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése