2014. április 20., vasárnap

Epres-tojáslikőrös torta sütés nélkül



















Hozzávalók:
Az alaphoz:
15 dkg babapiskóta
12,5 dkg olvasztott teavaj.

Krém:
50 dkg Mascarpone
20 dkg tejföl
1 kis doboz (145 g) natúr tejszínes joghurt
8-10 dkg cukor (ízlés szerint)
1 tasak Dr. Oetker expressz zselatinfix (Želatinový stužovač za studena)
15 dkg érett eper pürésítve + pár szem kis kkockákra vágva
4 evőkanál tojáslikőr.

A díszítéshez:
reszelt csoki
eper.

A babapiskótát ledaráltam, összekevertem az olvasztott vajjal. Folpack fóliával kibélelt tortaformába (Ø24 cm) nyomkodtam, hűtőbe tettem.
A krémhez a Mascarponet, tejfölt, joghurtot, cukrot habosra kevertem. Kétfelé osztottam. Felébe beletettem a pürésített epret. A zselatinfix felét (= 25 g) fél deci langyos vízzel gyors mozdulatokkal elkevertem, jól elkevertem az epres krémmel, majd óvatosan beleforgattam a kis kockákra vágott pár szem epret és a piskótaalapra simítottam. Pár percre (kb. 15 perc) betettem a fagyasztóba, hogy kissé megdermedjen.
A mascarpones krém másik feléhez hozzákevertem 4 evőkanál tojáslikőrt és a zselatinfix másik felét (25 g) ugyanúgy fél deci langyos vízben elkeverve. Ezt a krémet rákentem az epres rétegre. Most már csak hűtőbe raktam egy napra. Másnap óvatosan kiszedtem a fóliát a torta alól.  A tetejét reszelt csokival és eperrel díszítettem.
Megj.: Ezt a zselatinfixet használtam:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése