2016. december 9., péntek

Kínai narancsos csirkemellkockák




















Hozzávalók:
1 kg csirkemellfilé

A palacsintatésztához:
10 dkg rétesliszt
1 teáskanál sütőpor
3 evőkanál burgonyakeményítő
1 mokkáskanál só (én narancsos gyömbéres fűszersót tettem, de lehet sima só is)
1,5 dl hideg víz
1 egész tojás
1 evőkanál olaj.

A mázhoz:
1 dl méz
1 dl csípős ketchup
2 dl víz
3 evőkanál almaecet
2 evőkanál burgonyakeményítő
1 narancs lereszelt héja és kifacsart leve
kevés fokhagymagranulátum
szezámmag

A palacsitatészta hozzávalóit összekevertem (ha túl sűrű, vízzel higítjuk, ha ritka,pici lisztet adunk hozzá).
A megmosott, szárazra tőrölt csirkemellet kis kockákra vágtam. Kissé megsóztam, összekevertem.
Egy lábasban olajat hevítettem. A csirkemellkockákat beleforgattam a palacsintatésztába.  Kézzel egyesével a forró olajba rakosgattam (több részletben, hogy ne ragadjanak össze, szépen úszhassanak az olajban). Szép aranybarnára sütöttem öket, majd papírtörlőre szedtem.
Közben,míg sültek a húskockák, egy nagyobb edényben összefőztem a máz hozzávalóit, míg szépen besűrűsödött.
Mikor az összes hús kisült, beleforgattam őket a sűrű mézes mázba, megszórtam szezámmaggal, amit előtte száraz serpenyőben kissé megpirítottam.
Én most ságrarépás rizzsel és narancsos kínaikel salátával tálaltam.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése