2017. december 11., hétfő

Csipkelekváros-balzsamecetes sertéstarja




















Hozzávalók:
1 - 1,2 kg sertéstarja (csont nélkül)
3 nagy hagyma
2-3 evőkanál csipkelekvár
5-6 evőkanál szójaszósz
2 evőkanál balzsamecet
1 mokkáskanálnyi őrölt gyömbérpor (vagy használhatunk friss gyömbért is- nekem nem volt itthon)
6 duci gerezd fokhagyma
kevés burgonyakeményítő
só, bors
olaj

A tarját megmostam, szárazra töröltem, felszeleteltem, kicsit kiklopfoltam, a széleken pár helyen bevágtam, hogy ne kunkorodjon fel majd sütésnél. Sóztam, borsoztam és megszórtam mindkét oldalukon burgonyakeményítővel.
Egy teflonserpenyőben kevés olajon megpirítottam a félkarikákra vágott hagymákat, majd kiszedtem egy mélyebb tepsire.
A visszamaradt olajon (ha kevés kell hozzá önteni keveset) hirtelen megsütöttem az előkészített hússzeleteket mindkét oldalukon majd ráraktam a tepsiben levő hagymára.
A lekvárt, szójaszószt, apróra vágott fokhagymát, balzsamecetet, gyömbért egy tálkában összekevertem és egy kanállal egyenletesen rálocsoltam a húsokra. Pici vizet öntöttem alá. Alufóliával lefedtem a tepsit. 200 fokos előmelegített sütőbe tettem, fél óra után az alufóliát levettem és tovább sütöttem míg szép piros és puha nem lesz a hús. Közben néha meglocsoltam a levével (ha kell, pici vizet önthetünk még alá.
Én krumplipürével tálaltam.
   A recept ötlete innen (kicsit módosítottam a mennyiségeken).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése