2017. december 25., hétfő

Sertésszűz camambert típusú sajttal és vörösáfonyával töltve




















Hozzávalók:
sertésszűz
camambert típusú sajt (nekem Hermelín volt)
vörösáfonyakompót (Lidl-s)
baconszalonna
só, frissen őrölt bors
friss vagy szárított kakukkfű
kevés olaj

A sertésszüzet megmostam, szárazra töröltem. Éles késsel vékony lappá vágtam. Mindkét oldaláról sóztam, borsoztam, megszórtam kakukkfűvel. Rátettem a sajtból vágott csíkokat, arra pedig áfonyakompótot. Óvatosan feltekertem. Baconszalonnával körbetekertem, konyhai cérnával bekötöztem. Teflonserpenyőben nagyon kevés felhevített olajon minden oldalukon hirtelen megpirítottam.Utána átraktam egy tepsibe. Egy-két evőkanál vizet öntöttem alája, majd betettem az előmelegített sütőbe (180 fok) és kb. 25-30 percig hagyatam , míg szép pirosra nem sült (néha meglocsoltam a levével. Amikor elkészült, a visszamaradt levet botmixerrel simára mixeltem (a kifolyt sajttól kellemes ízű szaftot kaptam).
Én köretként zsemlemorzsás sült krumplit (a meghámozott krumplit negyedekbe vágtam, és forrásban levő sós vízbe tettem, újraforrástól 5 percet főztem, leszűrtem, kevés olajjal összekevertem, sóztam, megszórtam füstölt pirospaprikával megszórtam, összeforgattam, majd hozzáadtam pár evőkanál zsemlemorzsát, azzal is összeforgattam, sütőpapíros tepsiben szétterítettem, és sütőben szép pirosra sütöttem) készítettem hozzá és mandarinos-gránátalmás rukkolasalátát.
Volt aki szafttal kérte, volt aki anélkül.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése