2020. szeptember 25., péntek

Szecsuáni csirke

 











Hozzávalók:

1 kg csirkecombfilé

4 evőkanál szójaszósz (én gombásat használtam)

1 csomag újhagyma

1 nagyobb sárgarépa

fél kaliforniai paprika

4 gerezd fokhagyma

friss reszelt gyömbér (ízlés szerint)

1 evőkanál osztrigaszósz

1 csapott teáskanál szecsuáni bors

ízlés szerint csili

3 púpos mokkáskanál burgonyakeményítő

só (ha szükséges)

olaj.


+ újhagyma a tálaláshoz,

vagdalt pirított fölfdimogyoró.


A húst kockákra vágtam, összekevertem a szójaszósszal. Folpack fóliával letakartam és betettemegy éjszakára a hűtőbe pácolódni.

Másnap a hagymát karikákra vágtam, a sárgarépát vékony csikocskákra, a paprikát szintén csíkokra, a fokhagymát szeletekre, a gyömbért pedig lereszeltem.

Olajat felhevítettem, rádobtam a hagymát, paprikát, sárgarépát, gyömbért, fokhagymát, kicsit pirítottam, majd hozzáadtam a húst is. Azzal is pirítottam, majd  hozzáadtam az osztrigaszószt, szecsuáni borsot, csilit. Letakarva hagytam főni, míg a hús megpuhult. végül kevés vízben elkevert burgonyakeményítővel besűrűsítettem. 

Párolt rizzsel, újhagymával és vagdalt pirított földimogyoróval megszórva tálaltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése