2020. október 18., vasárnap

Kardinális szelet

 










Ebből az adagból 2 "rúd" süti lesz.


Hozzávalók:

- A habos részhez:

7 tojás fehérje

15 dkg kristálycukor

5 dkg kukoricakeményítő


- A piskóta részhez:

2 egész tojás

7 tojás sárgája

10 dkg kristálycukor

1 csomag vaníliáscukor

10 dkg rétesliszt


- A töltelékhez:

2,5 dl tejszín (33%-os)

25 dkg mascarpone

ízlés szerint porcukor (3-4 teáskanál)


eperlekvár

pár szem eper (nálam most fagyasztott volt)


2 tepsit  sütőpapírral kibéleltem.

A sütőt bekapcsoltam 160 fokra, légkeverésre.


A habhoz a fehérjéket csipet sóval elkezdtem verni. Lassan adagolva azután hozzávertem a cukrot is és végül a keményítőt. Egy habzsákba töltöttem. Félretettem.

A piskótatésztához a tojássárgákat, az egész tojásokat és cukrot, vaníliáscukrot habosra vertem.  Végül óvatosan hozzáforgattam a lisztet. Ezt a masszát is habzsákba töltöttem. A tepsikre 3-3 "lapot" nyomunk (a kép alapján).

A tepsiket légkeverésen egyszerre sütöttem (kb. 25-30 perc) úgy, hogy félidőben kicseréltem és megfordítottam a tepsiket.

Amikor megsültek a lapok, 5 percet hagytam állni, majd lehuztam őket a tepsiről, ráhelyeztem a lapok tetejére egy tiszta sütőpapír, majd a két papírt egyszerre emelve átfordítottam  és lehúztam róluk óvatosan a papírt. 

A krémhez a tejszínt habbá vertem. A mascarponet kikevertem kevés porcukorral, majd hozzákevertem a felvert tejszínt, ízlés szerint még adhatuk hozzá cukrot.

Az egyik "lapot" megkentem eperlekvárral, rákentem a krém 1/4-ét, ráraktam szeletekre vágott epret, ráhelyeztem egy másik lapot, majd újra a krém 1/4-e, eperszeletek, végül rá a harmadik lap. Ugyanígy összeállítottam a másik 3 lapot is.

Porcukorral megszórtam és recés késsel óvatosan szeleteltem.












                                     





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése