2021. január 20., szerda

Svéd húsgolyók

 










Hozzávalók:

- A húsgolyókhoz:

75 dkg darált hús (fele marha-, fele sertéshús)

10 dkg zsemlemorzsa

5 evőkanál tej

1 tojás

1 duci gerezd fokhagyma (vagy 2 kisebb gerezd) apróra vágva

1 kisebb hagyma (vagy nagyobbnak a fele) apróra vágva

só, bors


- A mártáshoz:

7 dkg vaj

5 dkg simaliszt

5-6 dl marha alaplé (kockából készítettem)

4-5 teáskanál szójaszósz

kb. 1,5 dl tejszín 

ízlés szerint mustár

ízlés szerint őrölt fehérbors


A húsgolyókhoz a tejben villával elkevertem a tojást. A darált húshoz hozzáadtam a zsemlemorzsát, hagymát, fokhagymát, tojásos keveréket, sóztam, borsoztam ízlés szerint, majd jól összedolgoztam. Kis gombócokat formáztam a masszából, amiket egy sütőpapíros tálcára rakram, letakartam fóliával és hideg helyen hagytam 1-2 órát állni.Azután felhevített olajban kisütöttem a gombóckákat.

Egy vastag aljú lábasban megolvasztottam a vajat,rászórtam a lisztet, 1-2 percig kevergetve pirítottam, felöntöttem a kihűlt alaplével, közben kevergettem. Hozzáadtam a tejszínt, ízesítettem szójaszósszal, mustárral, fehérborssal, ha kell sózzuk (nálam elég sós volt az alaplétől, külön már nem sóztam) . Ha túl sűrű,kevés vízzel higíthajuk.

Köretként sült krumplit készítettem hozzá. Tálalásnál lehet hozzá kínálni 1 teáskanál áfonyaszószt, én helyette 1 teáskanál ribizlichutney-t tettem mellé. 

Megj.: a maradék golyókhoz  tésztát főztem ki és azzal tálaltam.








1 megjegyzés:

  1. Szinte ugyanígy csinálom én is, csak annyi különbséggel, hogy kevesebb olajban sütöm a golyókat és miután kisültek, ugyanabban az edényben és a fennmaradó zsiradékban készítem el a mártást is.

    Inspiráció innen: https://www.youtube.com/watch?v=C8Wu3Bps9ic

    VálaszTörlés