2021. január 21., csütörtök

Zsemlegombóc

 












Hozzávalók: (20-21 db gombóchoz - mérettől is függ, mekkorákat szeretnénk)

8 db kifli (előző napról) (ez kb. 40-43 dkg)

4 dl tej

2 egész tojás

só (kb. 2 csapott mokkáskanálnyi, ízlés szerint)

1 nagyobb hagyma

10 dkg vaj

8 dkg rétesliszt

petrezselyemzöld

kevés frissen reszelt szerecsendió


A kifliket karikákra, majd a karikákat negyedekbe vágtam és egy nagyobb tálba raktam.

A tejben villával elkevertem a tojásokat és a sót, rálocsoltam a kiflikre és hagytam állni.

Közben az apróra vágott hagymát a vajon aranyszínüre pirítottam. Hozzáadtam a kiflikhez. Rászórtam friss (nekem most fagyasztott volt) apróra vágott petrezselyemzöldet, a lisztet és összekevertem (kézzel forgattam össze, nem kell túl összetörni. 

A masszából nedves kézzel  gombócokat formálunk (én egy műanyag adagolókanállal, aminek űrtartalma 50 ml adagoltam ki, így elég egyforma gombócokat lehet gyorsan készíteni).

Egy nagyobb fazékban vizet teszünk forrni, sót és1 teáskanálnyi burgonyakeményítőt teszünk a vízbe (a keményítőtől állítólag megtartják a gombócok a formájukat - ezt egy külföldi oldalon olvastam, így kipróbáltam 😉).

Az enyhén forrásban levő vízbe rakjuk a gombócokat (én két adagban főztem őket ki) és kb. 12-15 perc alatt megfőzzük.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése