2021. január 23., szombat

Kenyértorta

 























A kenyér recepteje hozzá:

2,5 dl tej
1 csapott mokkáskanál cukor
13 g friss élesztő
kb. 40-42 dkg liszt (én most tettem 25 dkg kenyérlisztet, 8 dkg rozslisztet, 7 dkg teljeskiőrlésű tönkölylisztet, a lisztek minőségétől függően adunk hozzá vagy még tejet/joghurtot, vagy lisztet, hogy a kellő állagot elérjük)
1 teáskanál só
1 teáskanál citromlé
3 teáskanál joghurt
1 evőkanál olaj

Egy sütőpapírral kibélelt 22 cm-es tortaformában sütőttem, sütés előtt lespricceltem vízzel, a sütő aljába egy kis lábaskában vizet tettem, hogy gőz legyen a sütéskor. Először 220 fokos előmelegített sütőbe tettem, majd 10 perc után a lábaskát kivettem és a hőt lejebb kapcsolva sütöttem tovább.
A kész , kihűlt kenyeret (én csak másnap vágtam fel és töltöttem be) kb. 12 mm-es lapokra vágtam (5 lap lett + a teteje maradt még egy vékonyabb lapocska, azt nem használtam fel a tortánál).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése