2013. július 14., vasárnap

Rizspuding - gyümölcszselével



Az eredeti recept innen.  (Én dupla adagból csináltam és eper-rebarbara helyett sárgabarackból készült a zselé.)

Ahogy én csináltam:

Hozzávalók: (8 pohárhoz)
20 dkg rizs
1,2 l tej
2 evőkanál vaníliás pudingpor (vagy étkezési keményítő,de már csináltam banános pudingporral is, úgy is finom)
2 csomag vaníliáscukor
8 evőkanál kristálycukor
csipetnyi só.

A zseléhez:
kb. 50-55 dkg gyümölcs (nálam sárgabarack volt)
ízlés szerint cukor (kb 5-7 ek. - lehet nádcukor is)
pár csepp citromlé
1 púpozott evőkanál zselatinpor (nálam kb 10 g volt) - megj.: újabban jobban szeretem kukoricakeményítővel besűrűsíteni zselatin helyett, így krémesebb állagú gyümölcsréteget kapok.


A tejből 2 dl-ben elkeverjük a pudingport, a maradék 1 litertfőni tesszük. Ha már meleg, beletesszük a megmosott, jól lecsepegtetett rizst, pici sót és lefedve puhára főzzük (néha keverjük meg, - nekem kb fél órát főtt). Ha már puha, hozzáadjuk a tejben elkvert pudingpot, cukrot, vaníliáscukrot és keverve sűrűre főzzük. Elosztjuk a poharakban.
A zseléhez a gyümölcsöt felkockázzuk, egy lábasba tesszük a cukkorral, pár csepp citromlével felfőzzük (én egy 2-3 evőkanál vizet is tettem hozzá). Nem kell soká főzni, épp csak pár percet. Én utána már levettem a tűzről és úgy kevertem el benne a zselatinport és elosztottam a rizs tetején. Jól lehűtve igazán finom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése