2015. május 18., hétfő

Tejfölös pudingos szelet





















A receptet innen kölcsönöztem. Mivel nem volt annyi tejfölöm itthon, feleztem a mennyiségeket, és 22 cm-es kapcsos tortaformában csináltam. Vaníliás puding helyett erdei gyümölcsösből készült, málna helyett fagyasztott meggyel, mivel el akartam már használni a mélyhűtőből. Finom süti nagyon, nem túl édes, igazi nyári sütemény.


Hozzávalók: (az eredeti recept fél adagja  22 cm-es tortaformához):
- A tésztához:
20 dkg liszt (én 10-10 dkg rétes- és simalisztet tettem)
1 teáskanál sütőpor
8 dkg porcukor
10 dkg margarín
1 tojás.

Töltelék:
2,5 dl tej (az eredeti recept szerint 3 dl kellett volna, én féltem hogy túl folyós lesz, ezért picit kevesebbet tettem)
3 evőkanál cukor
1/2 csomagy vaníliáscukor
1 csomag pudingpor (az eredeti vaníliapudinggal készült)
20 dkg tejföl (sűrűbb jobb)
(fagyasztott) gyümölcs
kukoricakeményítő

A tésztához a lisztet, porcukrot, sütőport szárazon összekevertem, elmorzsoltam a margarinnal, hozzáadtam a tojást és összegyúrtam. Folpack fóliába csomagolva hűtőben pihentettem minimum egy órát.
A tejből, cukorból, van.cukorból, pudingporból pudingot főztem, még melegen hozzákevertem a tejfölt. Hagytam kihűlni.
A tortaforma aljára sütőpapírt tettem, külön az oldalára is tettem sütőpapírt.
A tészta felét kinyujtottam 22 cm átmérőjű körre, betettem a forma aljába. Rákentem 2-3 evőkanálnyi pudingos masszát, ráraktam a még fagyott gyümölcsöt, amit megforgattam keményítőben- a felesleget lerázogatva- (megj.:nekem ez kicsit nehézkesen ment, mivel a fagyott meggyet még ki is kellett magoznom, más gyümölcsnél biztos könnyebben megy ez a művelet) , majd rákentem a maradék pudingos masszát. Befedtem a másik kinyújtott tésztalappal. 170 fokos előmelegített sütőben megsütöttem (nekem kb 40-45 percig sült). Hagytam hűtőben teljesen kihűlni. Tálaláskor porcukorral megszórni a tetejét.
Megj.: azóta már többször elkészült gyümölcs nélküli változatban is, úgy is finom, föleg ha jól lehűtjük.
Csináltam már friss áfonyával, azzal is nagyon ízlett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése