2016. július 3., vasárnap

Cseresznyés chutney (csatni)


























Hozzávalók:
1 kg cseresznye (sötét színű) - tisztán mérve
25 dkg málna-ribizli keverék (hogy kissé savanykás legyen)
4 közepes lilahagyma
20 dkg barnacukor
3 evőkanál balzsamecetkrém
1 mokkáskanál mustármag (mozsárban kissé összetörtem)
1 mokkáskanál só
1 mokkáskanál kurkuma
1 evőkanál almaecet
1 dkg reszelt gyömbér
1 dl frissen facsart narancslé
4 evőkanál frissen facsart citromlé
csipetnyi fahéj
1 db kisebb csillagánizs
ízlés szerint frissen őrölt bors
ízlés szerint szárított csili

A megmosott cseresznyét kimagoztam.
A málnát és a ribizlit kimixeltem.
A hagymát kockákra vágtam. Minden  hozzávalót egyszerre egy vastag aljú fazékba raktam főni. Forrástól kezdve kb. 50-60 percet főztem, gyakran megkeverve, amíg kellően besűrűsödik. Kisebb üvegekbe töltöttem, lezártam, majd 10 percre fejre állítottam az üvegeket.
(Ebből a mennyiségből nekem 8 db 116 ml-es üvegecskével lett + még egy kevéske maradt kóstolásra.)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése