2016. július 8., péntek

Oreo fagyi és lemon curd-ös fagyi főzőtt tojásalappal




















Hozzávalók:
--- A tojásos alap (egyszerre készítettem mindkét fagyihoz, vagyis a kész főzött tojáskrémet azután kétfelé osztottam):
4 egész tojás
3 tojás sárgája
18 dkg kristálycukor
Egy fazékba vizet teszünk forralni.
Egy fém tálba, ami paszol a fazékra amiben a vizet forraljuk, ütjük a tojásokat és a tojássárgákat,hozzáadjuk a kristálycukrot. Ha forr a fazékban a víz, fölé tesszük a tálat, és a tojásos krémet a vízgőz felett felverjük, míg sűrű krémet nem kapunk (kb. 10-15 perc). Levesszük, és kicsit még verjük, amíg kicsit lehűl. Kétfelé osztjuk.

Az oreos fagyihoz - (mellesleg ez az egyik kedvenc fagyi nálunk, most a Lidl-ben kapható Neo kekszből készítettem):
a tojásos alap másik fele
1 teáskanál vaníliakivonat
1,5 doboz tejszín (375 ml)
1 doboz Neo keksz (225 g)

A kekszeket  késsel apróbb darabokra vagdaltam és betettem egy tálkában a fagyasztóba.
A tejszínt habbá vertem.
A tojásos alaphoz hozzákevertem a vaníliakivonatot, és óvtosan beleforgattam a tejszínhabot, végül pedig a fagyasztóból kivett összevagdalt kekszet is. Műanyag fedeles dobozba öntöttem és beraktam a fagyasztóba.




A lemon curd-ös fagyihoz:
a tojásos alap fele
15 dkg lemon curd + kevés még a díszítéshez
2 citrom leve
1,5 doboz tejszín (375 ml)
citromaroma (elhagyható)
A tojásos alaphoz kevertem a hideg lemon curdot és a citromlevet.
A tejszínt habbá vertem, óvatosan a tojásos masszába forgattam. A fagyi felét egy fedeles műanyag dobozba öntöttem, pár pötty lemon curdot tettem még rá, fogpiszkálóval kissé megkevertem, ráöntöttem a massza másik felét, megint pár pötty lemon curd, szintén kicsit megcifrázva a fogpiszkálóval. Betettem a fagyasztóba.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése