2017. február 5., vasárnap

Fordított rántott hús





















Hozzávalók:
kb. 1,2 kg sertéskaraj

4 tojás
3 közepes hagyma
6-7 gerezd fokhagyma
1 csapott evőkanál mustár
3-5 evőkanál ketchup (nálam csípős)
ízlés szerint vegeta
őrölt bors
1 enyhén púpozott teáskanál simaliszt
zsemlemorzsa
olaj
kb. 1 teáskanálnyi vaj

A hagymát apró kockákra, a fokhagymát is apróra vágtam.
A megmosott, szárazra törölt húst szeletekre vágtam, kiklopfoltam, besóztam,  majd utána még vágódeszkára szórt zsemlemorzsába forgatva szintén belekopfoltam a morzsát a szeletekbe, mindkét oldalukon. Félreraktam.
Egy teflonserpenyőben kevés olajat hevítettem.
A tojásokat sóztam,majd villával felvertem.
Amikor már jó meleg volt az olaj, a zsemlemorzsás hússzeleteket megforgattam a tojásban és a forró olajon mindkét oldalukon pirosra sütöttem. (Ha kell, pótoljuk az olajat, de ne legyen egyszerre túl sok a serpenyőben.) Az így előkészített kisült húsokat egy fedeles tepsibe raktam,úgy hogy kicsit fedték egymást. 
Amikor a húsok mind kisültek, a visszamaradt olajra rádobtam a hagymát, kissé megpároltam, utána hozzáadtam a fokhagymát is. Hozzáadtam kb. 1 csapott evőkanál mustárt, ketchupot, elkevertem, felöntöttem kb. 7-8 dl vízzel, összeforraltam, pici borssal és vegetával ízesítettem, majd a tepsiben levő húsokra öntöttem. 180 fokos előmelegített sütőbe raktam és kb. 30 percet pároltam lefedve. Amikor megpuhult, kiszedtem a húsokat, botmixerrel kimixeltem (ez el is hagyható, de nekem jobban tetszik ha szép sima a szaft),  hozzáadtam a vajat, majd a lisztet, amit egy kevés szaftban simára kevertem, kevergetve összeforraltam az egészet.
Párolt rizzsel és savanyúsággal tálaltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése