2017. május 27., szombat

Kalács tang zhong-gal




















Hozzávalók:

--- a tang zhong-hoz:
125 ml tej
30 g simaliszt

--- az előtésztához:
75 g simaliszt
60 ml langyos tej
9 g friss élesztő
fél teáskanál cukor

--- a végső tésztához:
200 g simaliszt
2 kicsi tojás sárgája
60 g puha vaj
70 - 90 g kristálycukor
1 csomag vaníliáscukor
csipet só
kevés reszelt citromhéj
ízlés szerint mazsola és csokicsepp (a mazsolát előtte rumba áztattam, majd lecsepegtettem)

A tang zhong-hoz a tejben elkevertem a lisztet és megfőztem. Kis üvegtálkába raktam, fóliával szorosan letakartam, úgy hogy a massza közvetlen tetejére nyomkodtam a fóliát. Hagytam teljesenkihűlni (előző este is el lehet készíteni).
Az előtésztához a langyos tejhez hozzáadtam a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni. Utána beledolgoztam a lisztet, kelesztőtálban hagytam kelni 45 percet.
Amikor letelt a 45 per, akkor végső tésztához a robotgép táljába tettem a puha vajat, habosra kevertem a cukorral és a vaníliáscukorral, egyenként hozzákeveretem a tojássárgákat, majd átraktam a gépre a dagasztókart, beletettem a tang zhongot, előtésztát, csipetnyi sót, citromhéjat, hagytam a gépet dagasztani. Közben párszor pihentettem, majd újra bekapcsoltam a gépet.  Mikor összeállt szépen a tészta, hozzádolgoztam a lecsepegtetett mazsolát, a csokicseppet, kivettem a kelesztőtálba, és letakarva hagytam kelni kb. 1 órát, közben 20 perc után kézzel átgyúrtam.
Azután a konyhapulton kézzel átgyúrtam, addig, amíg már nem ragadt, majd ellapogattam, szorosan feltekertem mint egy bejglit, sütőpapírral bélelt hosszúkás formába tettem, letakarva hagytam 45 percet kelni. Azután pengével hosszában bevágtam, majd betettem a HIDEG sütőbe, bekapcsoltam 200 fokra, és amikor a 200 fokot elérte a sütő, azonnal visszavettem 175 fokra és készre sütöttem a kalácsot (összesen kb. 55-60 perc volt nálam, de persze ez sütőtől függő).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése