2017. május 23., kedd

Rebarbarás sütemény






















Több rétegből áll, de gyorsan elkészül. Bármilyen gyümölccsel készíthetö (amiket akár nyersen is rászórhatunk a túrós rétegre, nem kell a pudingpor és cukor sem akkor a gyümölcshöz, én a rebarbara miatt választottam most ezt a megoldást).

Hozzávalók: (26 cm-es tortaformához)

- - - Kevert tészta:
12 dkg vaj (én most margarint tettem)
12 dkg kristálycukor
1 csomag vaníliáscukor
3 tojás
12 dkg rétesliszt
1 teáskanál sütőpor

- - - Túrós krém:
25 dkg túró
8 dkg porcukor
2 tojás
1 evőkanál vaníliás pudingpor

- - - Rebarbarás réteg:
35  dkg rebarbara (tisztán mérve)
5 evőkanál barnacukor (vagy sima kristálycukor)
kb. 4 marék fagyasztott bogyós gyümölcs
1 evőkanál pudingpor

- - - Morzsa:
15 dkg rétesliszt
8 dkg barnacukor (vagy lehet sima kristálycukor is)
1 csomag vaníliáscukor
10 dkg hideg vaj

Először a rebarbarát meghámoztam, feldaraboltam, és a cukorral egy lábasba raktam, pár percig kevergetve felmelegítettem,amíg a cukor elolvadt. Máris levettem a tűzről. Kihűtöttem. Majd hozzákevertem kb. 4 marék fagyasztott bogyós gyümölcsöt, hogy szebb színe legyen. Hozzákevertem 1 evőkanál vaníliás pudingport.

Elkészítettem a morzsát amíg a rebarbara hűlt - a hozzávalókat kézzel morzsássá gyúrtam. Beraktam a hűtőbe, amíg elkészítettem a kevert tésztát és a túrókrémet.

A kevert tésztához a vajat a cukorral és a vaníliáscukorral habosra kevertem, egyenként hozzákevertem a tojásokat is. végül pedig a sütőporral elkevert lisztet is. Kivajazott, kilisztezett tortaformába (26 cm-es) simítottam.

A túrós krémhez a túrót, tojások sárgáit, a porcukrot és a vaníliáscukrot kikevertem. A fehérjékből habot vertem, óvatosan a túróhoz forgattam. Ezt a túrókrémet szétraktam a kevert tésztán egy kanállal, hogy könnyebb legyen majd elsimítani rajta. Ezután szintén kanállal szétraktam a rebarbarás masszát rajta, elsimítottam, végül rámorzsoltam a hűtőből kivett morzsát.
180 fokos előmelegített sütőben kb. 50 perc alatt megsütöttem. Hagytam kihűlni. Porcukorral meghintve tálaltam.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése