2018. szeptember 30., vasárnap

Fehércsokis panna cotta



















Hozzávalók: (6 pohárhoz)
5 dl tejszín
1 dl zsíros tej
10 dkg fehércsoki
1,5 teáskanál vaníliapaszta
3 lap zselatin

Eperzselé:
25 dkg eper (nálam fagyasztott)
ízlés szerint kristálycukor
2-3 evőkanál víz
pár csepp citromlé (vagy csipetnyi citromsav)
1,5 lap zselatin

A zselatint beáztatom hideg vízbe.
A tejszínt a tejjel, cukorral, vaníliapasztával felmelegítem (nem kell forralni). Beleteszem az apróra tördelt fehércsokit, kevergetve hagyom elolvadni. Belekeverem a kinyomkodott zselatint és kevergetve feloldom benne. Elosztom a poharakban, hagyom kihűlni és hűtőben megdermedni.

Az eperzseléhez a zselatint hideg vízbe áztattam. Az epret cukorral és pár evőkanál vízzel, csipet citromsavval  felfőztem, azután kruplinyomóval kicsit összenyomkodtam. Levettem a tűzről és belekevertem a kinyomkodott zselatint. Néha megkeverve kicsit hagyom hűlni, majd a már a poharakban megdermedt krémen egyenletesen elosztom. Hagyom ezt a réteget is megdermedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése