2019. április 21., vasárnap

Fahéjas csavart kalács



















Hozzávalók: (2 kalácshoz)
240 ml langyos tej (+ szükség szerint esetleg 2-3 evőkanálnyi, függ a liszt minőségétől)
8 dkg kristálycukor
26 g friss élesztő
64 dkg liszt (fele rétesliszt, fele pedig simaliszt)
11 dkg olvasztott vaj
1 egész tojás 

1 citrom reszelt héja
1 mokkáskanál só


Töltelék:
10 dkg vaj
24 dkg kristálycukor
6 teáskanál fahéj

A tészta hozzávalóiból bedagasztottam a tésztát,hagytam kelni (kb. 1 órát).
Közben a töltelékhez a vajat kicsit mikróban olvasztóprogramon pár másodpercet hagytam megpuhulni . Utána hozzáadtam a kristálycukrot és a fahéjat, kikevertem.

Amikor a tészta megkelt, kétfelé osztottam, szilikon lapon vékonyra kinyújtottam (a szilikonon nem kellett aláliszteznem sem).  Megkentem a töltelék felével, szorosan feltekertem. majd a tekercset kettévágtam teljes hosszában (megj.: a tészta széle felül legyen középen és az mellett vágom ketté) . X alakban egymásra helyeztem a két félrudat, és a közepétől kiindulva megtekertem, úgy, hogy a vágott felület mindig felfelé kerüljön (ennél a receptnél vannak képek a készítésről).  Sütőpapírral kibélelt kalácsformába tettem. Kb. 40 percet hagytam ígykelni, majd 170 fokos előmelegített sütőben 45-50 perc alatt megsütöttem. 10 percet hagytam sütés után a formában, majda papír segítségével kiemeltemegy rácsra és hagytam kihűlni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése