2019. április 19., péntek

Nutellás-diós csavart kalács






Hozzávalók: (2 kalácshoz)
240 ml langyos tej (+ szükség szerint esetleg 2-3 evőkanálnyi, függ a liszt minőségétől)
8 dkg kristálycukor
26 g friss élesztő
64 dkg liszt (fele rétesliszt, fele pedig simaliszt)
11 dkg olvasztott vaj
1 egész tojás 

1 narancs reszelt héja
1 mokkáskanál só



Töltelék:
nutella (nem mértem  súlyra)
12 dkg darált dió


A tészta hozzávalóiból bedagasztottam a tésztát,hagytam kelni (kb. 1 órát).
Amikor a tészta megkelt, kétfelé osztottam, szilikon lapon vékonyra kinyújtottam (a szilikonon nem kellett aláliszteznem sem), megkentem nutellával, rászórtam a darált dió felét, szorosan feltekertem, majd a tekercset kettévágtam teljes hosszában (megj.: a tészta széle felül legyen középen és az mellett vágom ketté) . X alakban egymásra helyeztem a két félrudat, és a közepétől kiindulva megtekertem, úgy, hogy a vágott felület mindig felfelé kerüljön (ennél a receptemnél vannak képek a kalács tekeréséről ). A végeket összecsíptem, és behelyeztem a sütőpapírral kibélelt formába.  Ugyanígy a másik  kalácsot is megformáztam. Hagytam kelni letakarva (kb. 35-40 percet), közben a sütőt előmelegítettem 175 fokra.  Kb. 45- 50 perc alatt megsütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése