2020. április 29., szerda

Sárgaborsófőzelék
















Hozzávalók:
50 dkg sárga felesborsó
2 duci gerezd fokhagyma
1 hagyma
1 babérlevél
só,bors
csipetnyi borsikafű
olaj
1 evőkanál simaliszt

A felesborsót átöblítettem, 2 órára beáztattam hideg vízbe. Leszűrtem, lábasba tettem, felöntöttem vízzel, és főni tettem  1 babérlevéllel és ízlés szerint sózva. Néha ellenőriztem és ha a vizet elfőtte, pótoltam.
Közben olajon hagymával és liszttel rántást készítettem, a végén az egyik duci gerezd fokhagymát isa rántásba vágtam.
Amikor a borsó puhára főtt, besűrűsítettem a rántással, belereszeltem a másik duci gerezd fokhagymát. Ha túl sűrű, kevés vízzel higítottam.  Pici őrölt borssal és borsikafűvel ízesítettem, pár percet még kevergetve főztem. Ha kellett még utánaízesítettem.
Én főtt füstölthússal és pirított hagymával megszórva tálaltam.

.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése