2020. április 11., szombat

Kólás-rumos csirkecomb
















Újra egy kólás csirkecomb recept. (Egy másfajta már van a blogomon itt.)

Hozzávalók:
csirkecombok (nálam most alsócombok voltak - 12 db)

1 db szárított csilipaprika (vagy ízlés szerint)
1 teáskanál őrölt pirospaprika

Kólás öntet:
1 dl rum
2 dl coca cola
1 evőkanál méz
3 evőkanál csípős ketchup
ízlés szerint Erős Pista
5 dkg vaj.

A sütőt bekapcsoltam 180 fokra.
A megmosott, papírtörlővel leitatott combokat besóztam, megszórtama paprikával és az összemorzsolt (magok nelküli) szárított csilivel, jól összekevertem. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, majd betettem a sütőbe (kb. 25-30 percet sütöttem).
Közben az öntet hozzávalót  - a vaj kivételével! - egy duplaaljú lábaskában kis lángon főztem, amíg kicsit sűrűsödik (kb. 20 perc) majd hozzáadtam a vajat is és még pár percet hagytam a lángon.
Amikor 25-30 percet sültek a combok, kivettem a tepsit, és egy kanállal rálocsoltam az öntetett, majd visszatettem a sütőbe és széppirosra sütöttem, közben párszor egy szilikonecsettel bekenegettem a szaftjával és meg is forgattam őket.
Párolt rizzsel tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése