2020. április 30., csütörtök

Gundel palacsinta


















Több receptet megnéztem, végül ezt vettem alapul, ici-pici módosítással, a palacsintákat pedig saját recept szerint sütöttem (dupla adagból, mert lekváros és nutellás palacsinta is készült).

Töltelék: (8 db palacsintába volt elég)
20 dkg darált dió
1,4 dl tejszín
8 dkg kristálycukor
1 mokkáskanál fahéj
2 evőkanál rum
fél narancs reszelt héja (elhagyható)

Csokiszósz:
5 dkg étcsoki
1,25 dl tej
2 evőkanál cukor (én még tettem a végén bele egy púpos teáskanál cukrot, mert nekem nem volt elég édes, de ez ízléstől függ)
fél csomag vaníliáscukor
2 tojás sárgája
1 teáskanák keserű kakaópor
1 evőkanál rum
kevés vaj

A töltelékhez a tejszínt a cukorral megmelegítettem, majd a többi hozzávalót is hozzákeverve pár percet még főztem, majd hagytam kihűlni.

A csokiszószhoz a csokit és a tejet pára felett egy tálkában felolvasztottam, levettem a gőzről, egyenként belekevertem a tojássárgákat, majd belekevertem a többi hozzávalót is (a vaj kivételével) és visszatettem a gőzre, kevergetve hagytam még jól átmelegedni. Levettem és ekkor hozzákevertem egy kis darabka vajat. Hagytam kihűlni.

A kisűlt palacsintákat megtöltöttem a diós töltelékkel, összehajtogattam, csokiszósszal leöntve és tejszínhabbal, csipetnyi fahéjjal megszórva tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése