2020. június 14., vasárnap

Bodzavirágos eperdzsem





















Hozzávalók:
1,5 kg eper (tisztítva mérve)
bodzavirág (kb.10 db volt nekem, ízléstől függ, mennyire szeretnénk intenzívre, lehet többet is)
1 csapott mokkáskanál citromsav
1,5 csomag Dr.Oetker dzsemfix 2:1
75 dkg cukor
4 teáskanál citromlé

A tisztított epret botmixerrel pürésítettem. A bodzavirágok vastag szárát levágtam és a kimixelt eperlébe raktam, hozzáadtam a citromsavat és elkevertem. Egy éjszakára hűtőbe tettem.
Másnap leszűrtem, a virágokból is jól kinyomkodtam az epervelőt.
A leszűrt epervelőt egy vastag aljú fezékba tettem, hozzáadtam a 3 evőkanál cukorral elkevert másfél csomag 2:1 dzsemfixet és főni tettem, közben kevertem. Mikor forr 1-2 percet, akkor hozzáadtam a maradék cukrot is és a citromlevet, majd hagytam újból felforrni. Közben kevertem. Én az újraforrástól számítva kb. 10-12 percet főztem, majd forrón üvegekbe töltöttem, lezártam, és 5-10 percre fejre állítottam az üvegeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése