2020. június 2., kedd

Káposztás sztrapacska























Hozzávalók:

1 kg savanyúkáposzta
2 hagyma
zsír vagy olaj  (nálam kacsazsír)
só, bors, köménymag

6 db közepes krumpli
5 dl víz
10 dkg rétesliszt
50 dkg simaliszt
ízlés szerint só (kb.5-6 mokkáskanálnyi)

tetejére ropogós pirított hagyma (elhagyható)

A hagymát apróra vágtam. Zsíron üvegesre pároltam, hozzáadtam az apróbbra vágott savanyúkáposztát picit borsozta,köménymagot (én őröltet tettem) szórtam rá, ha kell megsózom (függ a káposztától). Lefedve alacsony lángon puhára pároltam, közben néha megkevertem (kb.50 -60 perc).

Közben elkészítettem a sztrapacska tésztáját: A meghámozott krumplikat 3 dl vízben késes aprítóban pépesítettem. Kiöntöttem egy tálba, hozzáadtam a liszteket, sót és a maradék vizet. Fakanállal csomómentesre dolgoztam (ha kell lehet tenni még hozzá vizet, vagy lisztet, függ a liszt minőségétől). Közben egy nagyobb fazékba vizet tettem forrni, sót tettem bele. Amikor lassan gyöngyözve forr, nokedliszaggatóval beleszaggattam a tésztát. Nem szabad hogy nagyon forrjon, mert szétfől. Amikor feljöttek a víz tetejére, 1-2 percet még főztem, majd szűrőkanállal kiszedtem, enyhén leöblítettem, jól lecsöpögtettem,tálba tettem, és kacsazsírt (vagy olajat) locsoltam rá, ősszekevertem óvatosan.
A puhára párolódott káposztát összekevertem a sztrapacskával és tálaltam. Én a tetejére ropogós pirított hagymát (Lidl-ben szoktam venni) szórtam. Tálalhatjuk magában is, vagy sült kolbásszal.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése