2020. október 21., szerda

Kínai csirkemell

 




Hozzávalók:

1, 2 kg csirkemellfilé


Pácoláshoz:

3 evőkanál szójaszósz

3 evőknál víz

3evőkanál olaj

3 evőkanál rizsecet

3 evőkanál burgonyakeményítő

kb. 2 ujjnyi friss gyömbér 


A szószhoz:

6 evőkanál Hoisin szósz

3 evőkanál barnacukor

3 evőkanál rizsecet


+ tálaláshoz újhagymakarikák


A csirkemellet csíkokra vágtam

A pác hozzávalóit összekevertem és beleforgattam a csíkokra vágott csirkemellet. Folpack fóliával letakarva hagytam a hűtőben pácolódni 4 órát (lehet egész éjjel hagyni pácolódni).

Azután egy (nagyobb!) teflonserpenyőben kevés olajat hevítettem, és a bepácolt csirkemellcsíkok felét rádobva hirtelen megpirítottam, majd kiszedtem. A másik adag csirkemmelcsíkokat ugyanígy megpirítottam, azt is kiszedtem. A szósz hozzávalót a serpernyőben összeforraltam, beleraktam a húst és kevergetve főztem még amíg a hús puha lesz (5-10 perc).

Párolt rizzsel és újhagymakarikákkal megszórva tálaltam.

Mellé kínai kelből készült saláta volt: (ötlet innen - kicsit módosítva az arányokat)

Hozzávalók:

1 nagyobb kínai kel

Öntet

1 liter viz

3 gerezd zúzott fokhagyma

5 evőkanál ecet 

3 csapott teáskanál só

4 evőkanál kristálycukor

5 evőkanál édes-savanyú csiliszósz (ízlés szerint)

A kínai kelt hosszában negyedekbe, majd csíkokra vágtam.

Az öntet hozzávalóit összekevertem, beleforgattam (kézzel) a kínai kelt és hagytamállni pár órát,hogy összeérjenek az ízek. Finom saláta.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése