2020. október 18., vasárnap

Tejfölös-vajas tésztás kiflicskék

 










Ezeket a kifliket bármilyen töltelékkel tölthetjük. Lehet akár dió-, vagy máktöltelék is, esetleg puding stb. Én most gesztenyepürés, nutellás, és szilvalekváros töltelékkel próbáltam. A nutellástól és a szilvalekvárostól féltem, hogy majd kifolyik, de nem.  (A képen látható, hogyan tekertem fel a kifliket: a csücsköket az első tekerésnél behajtottam és enyhén lenyomtam, majd tovább tekertem.)


Hozzávalók: (80 db kiflicskéhez)

40 dkg simaliszt

25 dkg vaj

37 dkg tejföl


+ 1 tojás a lekenéshez 


+ töltelék: 

1., nálam most 40 dkg gesztenyepüré + 2 csapott evőkanál zsemlemorzsa, pár evőkanál tejszínnel lágyítva (esetleg ízlés szerint cukor hozzáadásával, de én cukrot nem tettem, csak pici rumot)

2., szilvalekvár

3., nutella

A lisztet a vajjal összemorzsoltam, ekkor hozzáadtam a tejfölt és összegyúrtam. 10 egyenlörészre osztottam, amiket egy tányéron, folpack fóliával letakarva betettem a hűtőbe. Onnan mindig egy gombócot kivéve,  lisztezett felületen kb. 26-27 cm körré nyújtottam, 8 cikkre vágtam, a szélesebb felüknél tölteléket tettem, feltekertem a képen látható módon. Sötőpapíros tepsire raktam,megkentem villával felvert tojással és 200 fokos előmelegített sütőben kb. 22-25 perc alatt megsütöttem (sütőtől is függ). Még melegen porcukorba forgattam (vagy csak szitálunk rá melegen porcukrot).









  



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése