2016. március 10., csütörtök

Töltött fasírtgolyó



















Hozzávalók: 12 db-hoz
50 dkg darált hús (lehet csirke is, nálam kevert marha- és disznóhús volt)
1 hagyma (közepes)
2 szelet szikadt kenyér
1 tojás
2 gerezd fokhagyma
só, bors

Töltelék:
15 dkg sajt (nálam cheddar)
2 db keményre főtt tojás
2 dkg vaj
vágott petrezselyemzöld (kb. 1 púposevőkanálnyi)
pici só.

zsemlemorzsa
olaj

A kockákra vágott hagymát kevés olajon üvegesre pároltam. A kenyeret beáztattam, majd jól kinyomkodtam. A darált húst összekevertem a kinyomkodott kenyérrel, párolt hagymával, zúzott fokhagymával, villával felvert tojással, sóztam, borsoztam. A masszát 12 db-ra osztottam.
A töltelékhez a sajtot és a főtt tojást nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem, hozzáadtam a vágott petrezselyemzöldet, a mikróban kissé megolvasztott vajat, enyhén megsóztam (vigyázni kell, nehogy elsózzuk, mivel a sajt is kicsit sós). Villával jól összekevertem.A tölteléket is 12 részre osztottam.
A húsos masszás gombócot nedves kézzel tenyeremben ellapítottam,belecsomagoltam egy részt a töltelékből, majd zsemlemorzsában megforgattam.  Bő olajban kisütöttem. (Az olaj legyen jó meleg, különben a töltelék  kifolyik.)
A recept innen.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése