2017. április 4., kedd

Öregtésztás kalács





















A recept, amiből kiindultam, ez a kalács volt Limarától. Én kicsit módosítottam rajta.

Hozzávalók: (2 kalácshoz)
- Az öregtésztához (amit előző este készítettem el):
1 dl víz
3 g friss élesztő
15 dkg finomliszt
- ezeket összegyúrni, lefedve hagyni másnapig a konyhapulton.

- A kalácshoz:
az összes öregtészta
kb. 3,5 - 3,7 dl tej
60 dkg finomliszt
23 g friss élesztő
15-18 dkg kristálycukor
2 pici tojás (vagy 1 nagy)
2 csomag vaníliáscukor
1 citrom reszelt héja
10 dkg vaj
15 dkg mazsola

A hozzávalókból géppel bedagasztottam a tésztát (a mazsolát csak a vége felé dagasztottam bele). Kelesztőtálban hagytam kelni,közben 2x átgyúrtam.
Amikor megkelt, 4 felé osztottam, kettőt-kettőt összefontam. Sütőpapírral bélelt formába tettem, letakarva hagytam kelni kb. 45 percet. Közben a sütőt bekapcsoltam 175 fokra. Amikor a kalácsok megkeltek, tojással lekentem, vagdalt mandulával megszórtam. Kb. 50 - 55 perc alatt megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése