2017. július 19., szerda

Hokkaidós - sajtos rakott nokedli





















Hozzávalók:
fél hokkaido tök (magházát eltávolítjuk, hámozni nem kell) - kb. 35 dkg volt lereszelve
4 közepes hagyma
20 dkg sajt (nálam ementáli)
3 tojás
25 dkg liszt (rétesliszt)
só, bors
pici szerecsendió
olaj

A hagymákat meghámoztam, kockákra vágtam.
A tököt nagy lyukú reszelőn lereszeltem.
A tojásokból, lisztből víz (kb. 100-120 ml - a liszttől függ mennyi) hozzáadásával bekevertem a nokedlitésztát, sóztam (kb.2 mokkáskanál) és pici szerecsendiót reszeltem bele. Hagytam kicsit állni.
Közben egy nagyobb fazékba sós vizet tettem forrni a nokedli kifőzéséhez.
Egy teflonserpenyőben kevés olajat hevítettem, a hagymákat üvegesre pároltam rajta. Ekkor az üvegesre párolódott hagyma felét kiszedtem egy tányérkára, a maradékhoz hozzáadtam a serpenyőbe a lereszelt tököt. Sóztam ízlés szerint (kb. 1,5 mokkáskanál) és borsoztam, kevergetve kicsit pirítottam (kb. 5-6 perc). Félrehúztam a tűzről.
A sajtot nagy lyukú reszelőn lereszeltem.
A  sütőt bekapcsoltam 180 fokra, légkeverésre.
Amikor már forrt a víz, egy nokedliszaggató segítségével beleszaggattam a tésztát, mikor feljöttek a víz tetejére, 1-2 perc után leszűrtem, lecsepegtettem. Egy nagyobb tálba raktam, hozzákevertem a hagymás tököt.
Egy hőálló kerámia tálat (az enyém 30 x 22 cm-es) vékonyan kikentem olajjal, elosztottam benne a tökös nokedli felét, rászórtam a lereszelt sajt felét, erre újra jött egy réteg nokedli, majd a sajt másik fele. Betettem az előmelegített sütőbe, kb. 10 percig sütöttem, míg a sajt szépen ráolvadt.
Én póréhagymás paradicsomsalátával tálaltam.
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése