2017. július 14., péntek

Túrógombóc II.



















Van már egy túrógombóc a blogomon itt. Most egy másik recepr  szerint készült.

Hozzávalók:
50 dkg túró
2 egész tojás
5 púpozott evőkanál búzadara
csipetnyi só
1-2  evőkanál kristálycukor
kevés reszelt citromhéj (az eredeti receptben nem szerepelt)
1 csomag vaníliáscukor  (az eredeti receptben nem szerepelt)

Továbbá:
zsemlemorzsa
vaj
kristálycukor

tejföl (kb. 400 g)
1 csomag vaíliáscukor
ízlés szerint porcukor

A túrót krumplinyomóval áttörtem. Hozzáadtam az egész tojásokat, búzadarát, sót, kristálycukrot, vaníliáscukrot, citromhéjat. Jöl összekevertem, majd fóliával lefedve hűtőbe tettem (2-3 órára).

Addig vajon megpirítottam a zsemlemorzsát, végén ízlés szerint kristálycukorral ízesítettem(nem mértem, csak gondolomra csináltam - mi jó sok morzsával szeretjük, én még mikor a tejföllel meglcsorgatom, arra szintén szórok a cukros morzsából),

A tejfölt kikevertem a vaníliáscukorral, pici porcukorral ízesítettem.

Egy nagyobb fazékban sós vizett tettem forrni.
A pihentetett túrómasszából vizes kézzel pingponglabda nagyságú golyókat formáztam (nekem most 26 db lett). Amikor már forrt a víz, beleraktam a golyókat. Kb. 10 perc alatt megfőztem. Utána egy szűrőkanállal óvatosan kiszedtem, megforgattam a prézliben. Az előkészített ízesített tejföllel tálaltam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése