2017. július 20., csütörtök

Krumplis torta citrommázzal


















Hozzávalók:
3 tojás
75 g margarín
150 g kristálycukor
1,5 csomag vaníliáscukor
citromhéj
300 g főtt krumpli (már főzés után, meghámozva mérve)
pár csepp mandulaaroma (2-3 csepp - nem kell sok, mert túl intenzív lesz)
37 g búzadara
38 g rétesliszt
3/4 csomag sütőpor
80 g darált mandula (esteleg dió, vagy mogyoró)

A citrommázhoz:
kb. 220 - 240 g átszitált porcukor
citromlé

+ díszítéshez  kevés vagdalt mandula

A krumplit előző nap héjában megfőztem.
Másnap meghámoztam, apró lyukú reszelőn lereszeltem.
A lisztet, búzadarát, sütőport és a nem hámozott darált mandulát összekevertem.
A sütőt bekapcsoltam 180 fokra.
Előkészítettem egy 24 cm-es tortaformát (én állítható tortakarikát használtam, azt rátettem egy sütőpapírral bélelt tepsire. Ha kapcsos formában készítjük, akkor is csak az aljára tegyünk sütőpapírt, oldalát nem kell kikenni.
A margarint habosra kevertem 100 g kristálycukorral, vaniláscukorral, majd egyenként belekevertem a tojások sárgáit is és a citromhéjat.  Belekevertem a finomrareszelt krumplit és pár csepp mandulaaromát (nem zöldet).
A fehérjéket csipetnyi sóval elkezdtem habbá verni, adagokban hozzávertem a maradék 50 g kristálycukrot is.
A habot óvatosan a tojássárgás masszába forgattam. Belesimítottam a formába és az előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt megsütöttem. Hagytam kihűlni.
Amikor teljesen kihűlt, leöntöttem citrommázzal (a szitált porcukrot simára kevertem annyi citromlével, hogy ne túl folyós mázat kapjak). A még puha mázba a torta szélére körben vágott mandulát szórtam. Hagytam megszilárdulni a mázat.
A sütemény a krumplitól jó szaftos lesz, nem szárad ki.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése