2018. május 14., hétfő

Mákos tekercs mandarinos krémmel





















A recept innen.

Hozzávalók:

--- A mákos piskótához:
4 tojás
10 dkg kristálycukor
3 evőkanál langyos víz
8 dkg simaliszt
5 dkg darált mák
fél csomag sütőpor

--- A krémhez:
2,5 dl tejszín (33%-os)
1 kis konzerv mandarinkompót
1 csomag vanília ízű főzés nélküli pudingpor Dr. Oetker Creme Olé

A sütőt bekapcsoljuk 180 fokra. A mákos piskótához az egész tojásokat a kristálycukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk a langyos vizet is, a darált mákot. A lisztet a sütőporral szárazon összekeverjük, beleforgatjuk a tojásos masszába. Egy nagyobb tepsibe sütőpapírt teszünk, és belesimítjuk a masszát. Berakjuk az előmelegített sütőbe és kb. 20 perc alatt megsütjük. Amikor megsült, a papírral lehúztam a tepsiről, 2 perc hülés után a papírral együtt feltekertem, további 5 percet hagytam így, utána széttekertem,és eltávolítottal róla a papírt (nekemkicsit nehézkesen jött le a papír róla,egy késsel kicsit segítettem leválasztani, lehet melegen könnyebben lejönne), majd újra gyengéden feltekertem és hagytam teljesen kihűlni.
Amikor a piskóta kihűlt, elkészítetjük a krémet. Nagyon gyorsan elkészül. (Ha szlovákról lefordítom az elnevezését, akkor "rázott krém"a neve, amit onnan kapott, hogy  kb.15-30 másodpercnyi! rázogatással el is készül). A tejszínt (nem kell felverni), a főzés nelküli pudingport és a mandarinkompótot (a gyümölccsel és levével együtt) egy hosszúkás müanyag dobozba tesszük, lefedjük a fedelével, majd jobbra-balra rázogatva (mintha szitálnánk) kb. 15-30 másodperc alatt el is készül a krém. Utána még egy gumispatulával kicsit összeforgatjuk,majd rákenjük a piskótalapra és feltekerjük. Hűtőben hagyjuk kicsit összeérni az ízeket. Tetejét enyhén megszórjuk porcukorral és fehércsokimázzal megcsorgatjuk.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése