2018. május 10., csütörtök

Paradicsomos húsgombóc





















A recept innen.

Hozzávalók:
50 dkg darálthús
4 evőkanál rizs
4 gerezd fokhagyma
1 nagy tojás
1 mokkáskanál só
1 mokkáskanálételízesítő
2 mokkáskanál pirospaprika
őrölt bors
csipet őrölt kömény

Egy nagyobb fazékba vizet tettem forrni, 1 púposabb teáskanál sót is tettem bele + 1 db zöldpaprikát (ha van itthon).
A darált húst a többi hozzávalóval összedolgoztam, nedves kézzel gombócokat formáztam (9 db lett).
Amikor a víz felforrt, beleraktam óvatosan a gombócokat és kis lángon főztem kb.30-40 percet.

Közben elkészítettem a paradicsomszószt: olajon 3 evőkanál simalisztet kicsit megpirítottam, de világos maradjon, majd felöntöttem 50 dkg paszírozott paradicsommal (Lidl) + 3 evőkanál paradicsomsűrítményt kevertem hozzá, felöntöttemkevés hideg vízzel, hagytam kicsit főni, majd a gombócok főzővizéből adagonként adtam hozzá, amíg elértem a kívánt sűrűséget. Ízesítettem sóval, kristálycukorral, csipetnyi őrölt szegfőszeggel.
A kész gombócokat a paradicsomszószba raktam. Krumplipürével tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése