2018. május 5., szombat

Zabpelyhes banános süti - liszt és cukor nélkül




















Hozzávalók:

---  Száraz anyagok:
50 g zabpehely
50 g darált dió
50 g darált mandula
50 g kókuszreszelék
csipetnyi só
fél teáskanál őrölt fahéj
fél mokkáskanálnyi őrölt kardamom

50 g méz
75 g olvasztott, kihűlt vaj
1 tojás
2 kisebb érett banán
fél almameghámozva, lereszelve

+
vaj a forma kikenéséhez
kevés zabpehely és vágott dió a forma kiszórásához

Egy kisebb formát (nálam kicsi kuglófforma volt,, 16 cm átmérőjű és 9 cm magas, vagy pedig lehet dupla adagból és például tortaformában sütni) vajjal kikentem, majd kiszórtam vágott dió és zabpehely keverékével.
A sütőt bekapcsoltam 175 fokra.
A száraz anyagokat egy tálban összekevertem.
A banánt villával összenyomtam. Hozzákevertem (villával) a tojást, a kihűlt vajat, mézet és a lereszelt almát, végül alaposan elkevertem a száraz anyagokkal.
A masszát óvatosan az előkészített formába kanalaztam, tetejét elsimítottam. Betettem az előmelegített sütőbe és kb. 45-50 perc alatt megsütöttem. A formában hagytam pár percet hűlni, azután egy tányérra borítottam a megsült kuglófot.
Tejszínhabbal és friss gyümölcsökkel tálaltam.

Megj.:dupla adagból, 26 cm-es tortaformában is kipróbáltam.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése